środa, 7 grudnia 2011

PIERNICZKI IMBIROWE (takie jak w IKEA)

        Wczoraj mieliśmy Mikołajki osobiście uważam,  że od tego dnia czas zacząć pełna parą Świąteczne przygotowania. Przez najbliższe dni postaram się wrzucać przepisy, które są mi przydatne do przygotowania potraw Gwiazdkowych, ale i te które mam ochotę wykonać po raz pierwszy. 
        Na pierwszy ogień idą pierniczki imbirowe, na pewno pamiętacie ten smak znanych szwedzkich specjałów. Tuż przed świętami robiąc ostatnie zakupy zawsze wjeżdżam do IKEA, można tam dostać papiery do pakowania lub ozdoby choinkowe no i z powodów dobrze Wszystkim znanych zawsze wychodząc zahaczam o ten ich sklepik. Dla mnie te pierniczki imbirowe, a raczej takie ciasteczka są idealne w smaku. Normalne tradycyjne pierniczki są dla mnie jakieś za grube i za twarde. Są też wspaniałe ze względu iż przygotowywanie ich dla mnie zawsze wiążę się ze wspaniałą zabawą w gronie najbliższych,a udekorowane to wspaniały pomysł na podarunki świąteczne:)

Źródło: Delicious Days
Czas przygotowania: 15min. (plus chłodzenie), pieczenie: 8-10min
.
Składniki:
150g melasy ( syropu klonowego, ja dałam miodu naturalnego)
110g masła
100g brązowego cukru (np. demerara)
375g mąki
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego imbiru (dałam 1,5 łyżeczki)
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki mielonych goździków
1/4 łyżeczki soli
1 duże jajko
2 łyżeczki przyprawy do pierników

W małym garnuszku podgrzej melasę, masło i cukier, od czasu do czasu mieszając. Podgotuj lekko do czasu, aż kryształki cukru się rozpuszczą. Zdejmij z ognia i odstaw na pół godziny, by przestygło.

W dużej misce przesiej mąkę, proszek do pieczenia, przyprawy i sól. W środku zrób wgłębienie i dodaj jajko razem z miodem.
Zagnieć przy pomocy miksera - zagniatanie ręczne jest trudne ze względu na fakt, że ciasto jest bardzo klejące. Dodaj odrobinę mąki jeśli ciasto będzie zbyt klejące do tego, by ulepić z niego kulę. Przykryć kulę folią przezroczystą i schłodzić w lodówce ok. 2 godziny.

Piekarnik rozgrzej do temp. 175 st C. Odkrawając małe porcje ciasta, rozwałkuj je (im cieniej, tym lepiej) na oprószonej mąką stolnicy. Następnie foremkami wytnij dowolne kształty.
Piecz na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia przez 8-10 minut - do czasu aż brzegi pierniczków zaczną się rumienić. Uważaj, im cieńsze są pierniczki, tym krótszy czas pieczenia.

Trzymaj w szczelnie zamkniętej puszce. Z dnia na dzień stają się smaczniejsze
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz