środa, 11 stycznia 2012

RACUCHY DROŻDŻOWE Z JABŁKAMI


W ciągu tygodnia przeważnie szukam szybkich i prostych rozwiązań na moje kuchenne rewolucje. Wczorajszy dzień był idealnym przykładem kierowania się tą oto zasadą. Ugotowawszy zupę jarzynową ewidentnie zaczęło mi czegoś do niej brakować, a że ja jestem z tych którym sama zupa na obiad nie wystarczy zasięgnęłam wspomnień do dzieciństwa i postanowiłam przygotować racuchy z jabłkiami.
Wbrew pozorom użycia drożdży i oczekiwania na wyrośnięcie ciasta jest to przepis bardzo prosty i nie wymagający zbytniego zaangażowania.
Składniki( na ok. 20 racuchów)
drożdże pół kosteczki czyli 50g
0,5kg mąki
2 szklanki mleka
2 łyżki cukru
łyżeczka soli
2 duże jabłka 
olej do smażenia
cynamon (jak kto lubi)

 




1 szklankę mleka podgrzewamy delikatnie w garnuszku, tak żeby miało taką letnia temperaturę, dodajemy cukier i łyżkę mąki. Nigdy nie łączyć drożdży z gorącym mlekiem bo się nam zaparzą i nie urosną. Wszystko mieszamy i odkładamy w ciepłe miejsce na 10-15 minut , żeby nam roztwór "ruszył". Następnie do miski wsypujemy mąkę dodajemy sól i gotowy roztwór z drożdży oraz resztę mleka. Całość dokładnie mieszamy. Nasza masa musi mieć konsystencję trochę gęstszą niż na naleśniki, żeby potem wygodnie nam się nabierało porcję ciasta na łyżkę i układało na patelni do smażenia. Odstawiamy na godzinkę w ciepłe miejsce tak żeby ciasto podwoiło swoją objętość. Następnie obieramy jabłka, kroimy je w paseczki i mieszamy z ciastem. Smażymy na rozgrzanym oleju ale nie za dużym płomieniu, racuchy muszą się dokładnie usmażyć w środku a zbyt duży ogień sprawi, że się tylko przypalą.
Podawać z cukrem pudrem
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz